[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
معرفی واحد::
معرفی مدیر::
معرفی همکاران::
سامانه گزارشات مدیریتی::
اهم دستاوردهای دانشگاه::
اعضای کمیته مدیریت عملکرد::
مدیریت عملکرد شورای راهبری::
برنامه توسعه راهبردی::
آلبوم تصاویر::
پیوندهای مفید::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
آخرین مطالب بخش
:: انتصاب مدیر دفتر نظارت و ارزیابی
..
نظرسنجی
لطفاً نظر خود را در مورد مطالب و محتواي سايت دفتر نظارت وارزیابی اعلام فرمائيد.
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
   
..
پیام

پیام مدیر دفترنظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت

..
دفاتر نظارت و ارزیابی
..
RSS

UniRSS

..
:: آئین نامه ::

آئین‌ نامه‌ تشکیل‌ دفاتر نظارت‌ و ارزیابی‌ در دانشگاه ها و موسسات‌ آموزش‌ عالی‌ و پژوهشی‌


مقدمه:

بر اساس‌ مفاد ماده‌ ۵ اساسنامه‌ شورای‌ نظارت‌ و ارزیابی‌ دانشگاه ها و موسسات‌ آموزش‌ عالی‌ و پژوهشی‌ مصوب‌ چهارمین‌ جلسه‌ مورخ‌ ۱/۷/۷۷ شورای‌ نظارت‌ و ارزیابی‌ وزارت‌ فرهنگ‌ و آموزش‌ عالی، در هر یک‌ از دانشگاه ها و موسسات‌ آموزش‌ عالی‌ و پژوهشی‌ (که‌ از این‌ پس‌ در این‌ آئین‌ نامه‌ موسسه‌ نامیده‌ می‌ شود)، دفتر نظارت‌ و ارزیابی‌ با اهداف، وظایف‌ و تشکیلات‌ زیر تحت‌ نظر ریاست‌ موسسه‌ تشکیل‌ می‌ شود.
 

ماده‌ ۱: هدف‌

تحقق‌ اهداف‌ شورای‌ نظارت‌ و ارزیابی‌ موسسه‌ و وزارت‌ فرهنگ‌ و آموزش‌ عالی‌


ماده‌ ۲: وظایف‌

۱-۲- اجرای‌ مصوبات‌ شورای‌ نظارت‌ و ارزیابی‌ موسسه‌

۲-۲- ایجاد هماهنگی‌ با واحدهای‌ تابعه‌ در موسسه‌ به‌ منظور جمع‌ آوری‌ اطلاعات‌ و آمار مورد نیاز

۳-۲- تجزیه‌ و تحلیل‌ اطلاعات‌ و ارائه‌ گزارش‌ به‌ شورای‌ نظارت‌ و ارزیابی‌ موسسه‌

تبصره ۱: قبل‌ از ارائه‌ گزارش‌ مربوط به‌ هر معاونت، نسخه‌ ای‌ از آن‌ جهت‌ اطلاع‌ به‌ معاونت‌ ذیربط ارسال می‌ شود.

۴-۲- همکاری‌ با گروه های‌ اعزامی‌ نظارت‌ و ارزیابی‌ از طرف‌ وزارت‌ فرهنگ‌ و آموزش‌ عالی

۵-۲- ایجاد هماهنگی‌ و ارتباط میان‌ شورای‌ نظارت‌ و ارزیابی‌ موسسه‌ و دفتر نظارت‌ و ارزیابی‌ آموزش‌ عالی‌


ماده‌ ۳: تشکیلات‌

دفتر نظارت‌ و ارزیابی‌ موسسه‌ زیر نظر مستقیم‌ رئیس‌ موسسه‌ فعالیت‌ می‌ نماید. مدیر این‌ دفتر یکی‌ از اعضای‌ هیات‌ علمی‌ موسسه‌ است‌ که‌ به‌ پیشنهاد نایب‌ رئیس‌ شورای‌ نظارت ‌و ارزیابی‌ موسسه‌ و با حکم‌ رئیس‌ موسسه‌ برای‌ مدت‌ ۲ سال‌ منصوب‌ می‌ شود و دبیری‌ شورای‌ نظارت‌ و ارزیابی‌ موسسه‌ را به‌ عهده می‌ گیرد و انتصاب‌ مجدد وی‌ نیز بلامانع‌ است‌.

تعداد کارکنان‌ دفتر در موسسات‌ به شرح‌ زیر است‌:

۱-۳- دانشگاه ها و موسسات‌ آموزش‌ عالی‌ در این‌ موسسات‌ تعداد کارکنان‌ دفتر نظارت‌ و ارزیابی‌ با توجه‌ به تعداد دانشجویان‌ موسسه‌ به شرح‌ زیر تعیین‌ می‌ شود:

۱-۱-۳- تعداد کارکنان‌ دفتر نظارت‌ و ارزیابی‌ موسساتی‌ که‌ دانشجویان‌ آنها تا ده‌ هزار نفر است‌ با تشخیص‌ رئیس‌ موسسه‌ بین‌ چهار تا نه‌ نفر به شرح‌ زیر خواهد بود.

                 ـ تا سه‌ نفر عضو هیات‌ علمی‌ صاحبنظر

                 ـ تا سه‌ نفر کارشناس‌ با سابقه‌ و متعهد با حداقل‌ مدرک‌ تحصیلی‌ کارشناسی‌

                 ـ تا دو نفر کمک‌ کارشناس‌ ترجیحا آشنا به‌ امور آمار و جمع‌ آوری‌ اطلاعات‌

                 - یک‌ نفر کارمند با حداقل‌ مدرک‌ تحصیلی‌ دیپلم‌ به‌ عنوان‌ ماشین‌ نویس‌ و مسئول‌ دبیرخانه‌ دفتر

۲-۱-۳- تعداد کارکنان‌ دفتر نظارت‌ و ارزیابی‌ موسساتی‌ که‌ دانشجویان‌ آنها بین‌ ده‌ هزار تا بیست‌ هزار نفر می‌ باشد با تشخیص‌ رئیس‌ موسسه‌ بین‌ چهار تا دوازده‌ نفر مرکب‌ از: تا چهارنفر عضو هیات‌ علمی، تا چهار نفر کارشناس‌، تا سه‌ نفر کمک‌ کارشناس‌ و یک‌ نفر مسئول‌ دبیرخانه‌ با مشخصات‌ فوق‌ است.

۳-۱-۳- تعداد کارکنان‌ دفتر نظارت‌ و ارزیابی‌ موسساتی‌ که‌ دانشجویان‌ آنها بین‌ بیست‌ هزار تا سی‌ هزار نفر می‌ باشد با تشخیص‌ رئیس‌ موسسه‌ بین‌ چهار تا پانزده‌ نفر مرکب‌ از: تا پنج‌ نفر عضو هیات‌ علمی، تا پنج‌ نفر کارشناس‌، تا پنج‌ نفر کمک‌ کارشناس‌ و یک‌ نفر مسئول‌ دبیرخانه‌ با مشخصات‌ فوق‌ الذکر می باشد.

۴-۱-۳- تعداد کارکنان‌ دفتر نظارت‌ و ارزیابی‌ موسساتی‌ که‌ دانشجویان‌ آنها بیشتر از سی‌ هزار نفر است با پیشنهاد رئیس‌ موسسه‌ و تصویب‌ شورای‌ نظارت‌ و ارزیابی‌ آموزش‌ عالی‌ تعیین‌ خواهد شد.

۲-۳- موسسات‌ پژوهشی‌: در موسساتی‌ که‌ تا شش‌ گروه‌ پژوهشی‌ دارند، کارکنان‌ دفتر به‌ شرح‌ زیر خواهند بود:

               ـ یک‌ نفر عضو هیات‌ علمی‌ صاحبنظر (با حفظ وظایف‌ پژوهشی‌)

               ـ یک‌ نفر کارشناس‌ با سابقه‌ و متعهد با حداقل‌ مدرک‌ تحصیلی‌ کارشناسی‌

               ـ یک‌ نفر کارمند با حداقل‌ مدرک‌ تحصیلی‌ دیپلم‌ با عنوان‌ ماشین‌ نویس‌ و مسئول‌ دبیرخانه‌ دفتر

تبصره ۲: در موسساتی‌ که‌ تعداد گروه های‌ پژوهشی‌ آنها بین‌ هفت‌ تا دوازده‌ می‌ باشد، یک‌ نفر هیات‌ علمی‌ و یک‌ نفر کمک‌ کارشناس‌ به‌ کارکنان‌ دفتر اضافه‌ می‌ شود. در موسساتی‌ که‌ تعداد گروه های‌ پژوهشی‌ آنها بین‌ سیزده‌ تا هجده‌ می‌ باشد یک‌ نفر هیات‌ علمی، یک‌ نفر کارشناس و یک‌ نفر کمک‌ کارشناس‌ به‌ کارکنان‌ دفتر اضافه‌ می‌ شود. در موسساتی‌ که‌ تعداد گروه های پژوهشی‌ آنها بیشتر از هجده‌ می‌ باشد، به‌ ازای‌ هر شش‌ گروه‌ پژوهشی‌ اضافی‌ مجددا یک نفر هیات‌ علمی، یک‌ نفر کارشناس‌ و یک‌ نفر کمک‌ کارشناس‌ به‌ کارکنان‌ دفتر اضافه‌ می‌ شود. در این‌ مورد، چنانچه‌ تعداد گروه‌ پژوهشی‌ اضافی‌ کمتر از شش‌ باشد فقط یک‌ نفر کارشناس‌ به‌ کارکنان‌ دفتر اضافه‌ می‌ شود.
 

ماده ‌ ۴: این‌ آئین‌ نامه‌ در چهار ماده‌ و یازده‌ بند و دو تبصره‌ در تاریخ‌ ۱/۷/۷۷ در جلسه‌ شورای‌ نظارت‌ و ارزیابی‌ آموزش‌ عالی بررسی‌ و به‌ تصویب‌ وزیر فرهنگ‌ و آموزش‌ عالی‌ رسید.

دفعات مشاهده: 6797 بار   |   دفعات چاپ: 1643 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 164 بار   |   0 نظر
>
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد . نقل هرگونه مطلب با ذکر منبع بلامانع می باشد .
Persian site map - English site map - Created in 0.12 seconds with 53 queries by YEKTAWEB 4657